måndag 7 maj 2007

Dagbok Januari 2007

27 januari 2007; Idag har jag vart i väg och handlat gardinstänger och madrasser till barnens nya säng. Jag är glad att jag har en veckas semester efter flytten. Fredrik är ledig i slutet på den veckan också. På måndag den 5:e kommer leverans från Ikea med barnens säng samt skohylla och hatthylla som vi beställde från centrallagret. På torsdagen kommer en som ska kolla och mäta lite så att vi kan få en offert på braskamin. På torsdag kommer också en från Nibe som ska ställa in luftvärmepumpen ordentligt. Har fortsatt packa nu ikväll. Nu återstår Barnens garderob. Fredriks och min garderob. Halva köket. Databordet med alla pärmar och sånt. Annars är det mesta faktiskt packat. Var förbi huset idag och byggställningen är fortfarande kvar...

26 januari 2007; Om en vecka, på min födelsedag SKA vi sova i vårt nya hus! Det har jag bestämt. Vi tjuvstartar ju flytten lite på torsdag då vi får nycklarna på fm. Jag jobbar men Fredrik och pappa kan köra grejer. På fredag flyttar vi ordentligt så att vi sover i huset är ju inte otroligt direkt. Husleveransen gick riktigt bra. Bilder finns ju en del... Dagen efter kom det lite snö men det gjorde nog inte så mycket. De fick på takpannorna dagen efter husleverans (på fredagen) och på lördagen vräkte det ner snö och det blev vinter! Nu håller vi på och packar för fullt. Vi slänger ganska mycket skräp också skulle jag vilja påstå... Skönt att bli av med allt.

15 januari 2007; Nu är det inte långt kvar till husleverans! Grunden är klar. Återstår lite markarbete runtomkring bara med bla vattnet. Kommunen var och gjorde lägeskontroll i fredags. Vår KA har jagat efter dom på kommunen som ska ha hand om vårt vatten men utan resultat. Till sist fick Fredrik tag i en av dom så nu hoppas jag att det fixar sig snart. Jag undrar just hur vi ska bygga vår altan. Det lär ju bli balkong utanför tvättstugedörren för där är det en rejäl bit ner till backen. Men det blir nog bra i slutänden...

1 januari 2007; Nu har det blivit nytt år! Det känns gensat mycket bättre att vara på rätt sida. Det här är året då vårt husprojekt-livsprojekt startar på allvar. Hittils har det ju bara varit förberedelser men nu kommer faktiskt vårt hus om 12 dagar!!! Det är inte klokt vad tiden går fort. Den 18 januari är leveransdagen och den 1 februari kl. 9.00 är det slutbesiktning och efter det får vi nycklarna. Den 2-4 flyttar vi. Vi får väl se hur lång tid det tar att flytta. Det är ju möjligt att vi hinner städa ur lite på söndag också.Det som vi har att göra nu är beställa vattenmätare, eller ta reda på om vi ens behöver beställa det... meddela kommunen när grunden är klar för då ska de (KA tror jag) komma och titta så att grunden står där den ska stå enligt ritning. Sen ska vi också anmäla när dikena för vatten och el är grävda till de som är berörda av det. Det ska också anmälas när rören ligger däri så att kommunen och vattenfall ser att det ser bra ut. Vi har i alla fall anmält sophämtning till SRV så det är klart. Likaså har vi beställt adressändring. Har börjat införskaffa flyttkartonger. Mycket finns det att göra i alla fall.

Inga kommentarer: